Yabancı Diller ve Türkçe Öğretimi Bölüm Başkanı

Mustafa BULUT

Mustafa BULUT

Yabancı Diller ve Türkçe Öğretimi Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi


Dr. Öğr. Üyesi Mustafa BULUT

 

Polis Akademisi

Yabancı Diller ve Türkçe Öğretimi Bölümü

mustafa.bulut18@pa.edu.tr

 

 

Uzmanlık Alanları

 

Yabancı Dil Öğretimi, Eğitim Yönetimi, Kurum Kültürü Olarak Kalite

 

 

Eğitim

 

Doktora, Eğitim Yönetimi, Başkent Üniversitesi 2018-2022

Yüksek Lisans, İngilizce Öğretmenliği, Hacettepe Üniversitesi 2005-2008

Lisans, İngilizce Öğretmenliği, Hacettepe Üniversitesi 2000-2004

 

 

Deneyim

 

Öğretim Görevlisi, Polis Akademisi YDTB                  2023- Devam ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı, Polis Akademisi YDTB          2023- Devam ediyor

Öğretim Görevlisi, Başkent Üniversitesi YADYOK          2004-2023

Bölüm Başkanı, Başkent Üniversitesi YADYOK             2022-2023

Birim Başkanı, Başkent Üniversitesi YADYOK              2018-2023

Bölüm Başkan Yardımcısı, Başkent Üniversitesi YADYOK  2015-2018

 

 

Verdiği Dersler

 

Genel İngilizce, Mesleki İngilizce, Karşılaştırmalı Eğitim, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Psikolojisi, Okul Yönetimi

 

 

Eserler

 

1- Kitaplar ve Kitap Bölümleri

 

Akbaba Altun, S. ve Bulut, M. (2021). Covid-19 salgınında okul yöneticilerinin yaşadığı sorunlar ve çözümleri. Ilgaz, G. (Ed.), Covid-19 pandemisi ve eğitim içinde (s.19-40). Edirne: Trakya Üniversitesi Matbaası.

 

 

 

2- Makaleler

Akbaba Altun, S. & Bulut M. (2022). The benefits of sectoral accreditation and reflections for educational organizations. International Journal of Multidisciplinary Perspectives in Higher Education. 7(1):129-147. (Journal Indexed in Eric ) 

Bulut, M. (2022). 5 tips to make best use of rankings. Education. Quality Assurance. 7(1):50-53. (ISSN 2522-9826)

Akbaba Altun, S. & Bulut, M. (2022). How did school administrators manage the crises during the covid-19 outbreak? Journal of Global Education and Research. 7(3): 234-248 (Journal Indexed in Eric )

Akbaba Altun, S. & Bulut, M. (2021). The roles and responsibilities of school administrators during the emergency remote teaching process in Covid-19 pandemic. Research in Educational Administration and Leadership. 6(4):870-901. (Emerging Sources Citation Index / Scopus)

Akbaba Altun, S. & Bulut, M. (2021). School principals' learnings from covid-19 pandemic. Inquiry in Education. 13(4). (Journal Indexed in Eric )

Bulut, M. ve Özdemir, S. (2022). Yükseköğretim sistemleri sıralamaları ve Türk yükseköğretimi üzerine Değerlendirmeler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42(3), 2721-2755. (ULAKBİM)

Bulut, M. & Arıkan, A. (2015). Socially responsible teaching and English language coursebooks: Focus on ethnicity, sex, and disability. E-Journal of Yaşar University. 10(39), 13-20. (ULAKBİM)

Bulut, M. (2008). The effects of teachers’ personality and attitudes on student motivation. The Inged Newsletter, News On-Line. March, 57-69

 

3- Bildiriler

 

Akbaba, Altun S. ve Bulut, M. (2021, Kasım). Kriz yönetimi eğitim programının içeriği ve öğretimi nasıl olmalıdır? Sözlü Sunum, 15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Çevrimiçi Kongre.

Akbaba Altun, S. ve Bulut, M. (2019, Ekim) Ulusal ve uluslararası kaynaklarda akreditasyon süreçlerinin faydalarının eğitim örgütleri açısından değerlendirilmesi. Sözlü Sunum, 3. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Ankara.

Özdemir, S. ve Bulut, M. (2019, Ekim). TALIS 2008 ve 2018 sonuçlarının Türkiye'de öğretmenlerin mesleki gelişim faaliyetleri ve ihtiyaçları açısından karşılaştırılması. 10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya.

Bulut, M. (2019, Mayıs). Z kuşağı üniversite öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye ilişkin metaforik algıları: Bir vakıf üniversitesi örneği. 14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir.

Bulut, M. (2018, Kasım). Yabancı dille öğretim yapan yükseköğretim kurumları yöneticilerinin yeterlik alanlarına ilişkin değerlendirmeleri: Ankara ili örneği. 9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya.

Bulut, M. (2018, Mayıs). Meslekte yeni yabancı dil öğretim elemanlarının ideal okul yöneticisi algıları: Bir vakıf üniversitesi örneği. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas.

Arıkan, A. ve Bulut, M. (2008, Mayıs). İngiliz dili eğitimi ders kitaplarında kadın: Ders kitaplarının niceliksel bir incelemesi. Bir Bilim Kategorisi Olarak Kadın: Edebiyat, Dil Ve Kültür Çalışmalarında Kadın Sempozyumu, Eskişehir.

Bulut, M. (2022, Haziran). Eğitimde kalitenin kodları: İş dünyasından yansımalar. ELUCA Kongresi, Ankara.

Bulut M. (2019, Haziran). Yükseköğretimin en yenileri: kristal kuşak. FLE Joint Conference, Ankara.

 

4- Projeler