Dr. Öğr. Üyesi Mustafa BULUT
Polis Akademisi
Yabancı Diller ve Türkçe Öğretimi Bölümü
mustafa.bulut18@pa.edu.tr
Uzmanlık Alanları
Yabancı Dil Öğretimi, Eğitim Yönetimi, Kurum Kültürü Olarak Kalite
Eğitim
Doktora, Eğitim Yönetimi, Başkent Üniversitesi 2018-2022
Yüksek Lisans, İngilizce Öğretmenliği, Hacettepe Üniversitesi 2005-2008
Lisans, İngilizce Öğretmenliği, Hacettepe Üniversitesi 2000-2004
Deneyim
Öğretim Görevlisi, Polis Akademisi YDTB 2023- Devam ediyor
Bölüm Başkan Yardımcısı, Polis Akademisi YDTB 2023- Devam ediyor
Öğretim Görevlisi, Başkent Üniversitesi YADYOK 2004-2023
Bölüm Başkanı, Başkent Üniversitesi YADYOK 2022-2023
Birim Başkanı, Başkent Üniversitesi YADYOK 2018-2023
Bölüm Başkan Yardımcısı, Başkent Üniversitesi YADYOK 2015-2018
Verdiği Dersler
Genel İngilizce, Mesleki İngilizce, Karşılaştırmalı Eğitim, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Psikolojisi, Okul Yönetimi
Eserler
1- Kitaplar ve Kitap Bölümleri
Akbaba Altun, S. ve Bulut, M. (2021). Covid-19 salgınında okul yöneticilerinin yaşadığı sorunlar ve çözümleri. Ilgaz, G. (Ed.), Covid-19 pandemisi ve eğitim içinde (s.19-40). Edirne: Trakya Üniversitesi Matbaası.
2- Makaleler
Akbaba Altun, S. & Bulut M. (2022). The benefits of sectoral accreditation and reflections for educational organizations. International Journal of Multidisciplinary Perspectives in Higher Education. 7(1):129-147. (Journal Indexed in Eric )
Bulut, M. (2022). 5 tips to make best use of rankings. Education. Quality Assurance. 7(1):50-53. (ISSN 2522-9826)
Akbaba Altun, S. & Bulut, M. (2022). How did school administrators manage the crises during the covid-19 outbreak? Journal of Global Education and Research. 7(3): 234-248 (Journal Indexed in Eric )
Akbaba Altun, S. & Bulut, M. (2021). The roles and responsibilities of school administrators during the emergency remote teaching process in Covid-19 pandemic. Research in Educational Administration and Leadership. 6(4):870-901. (Emerging Sources Citation Index / Scopus)
Akbaba Altun, S. & Bulut, M. (2021). School principals' learnings from covid-19 pandemic. Inquiry in Education. 13(4). (Journal Indexed in Eric )
Bulut, M. ve Özdemir, S. (2022). Yükseköğretim sistemleri sıralamaları ve Türk yükseköğretimi üzerine Değerlendirmeler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42(3), 2721-2755. (ULAKBİM)
Bulut, M. & Arıkan, A. (2015). Socially responsible teaching and English language coursebooks: Focus on ethnicity, sex, and disability. E-Journal of Yaşar University. 10(39), 13-20. (ULAKBİM)
Bulut, M. (2008). The effects of teachers’ personality and attitudes on student motivation. The Inged Newsletter, News On-Line. March, 57-69
3- Bildiriler
Akbaba, Altun S. ve Bulut, M. (2021, Kasım). Kriz yönetimi eğitim programının içeriği ve öğretimi nasıl olmalıdır? Sözlü Sunum, 15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Çevrimiçi Kongre.
Akbaba Altun, S. ve Bulut, M. (2019, Ekim) Ulusal ve uluslararası kaynaklarda akreditasyon süreçlerinin faydalarının eğitim örgütleri açısından değerlendirilmesi. Sözlü Sunum, 3. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Ankara.
Özdemir, S. ve Bulut, M. (2019, Ekim). TALIS 2008 ve 2018 sonuçlarının Türkiye'de öğretmenlerin mesleki gelişim faaliyetleri ve ihtiyaçları açısından karşılaştırılması. 10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya.
Bulut, M. (2019, Mayıs). Z kuşağı üniversite öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye ilişkin metaforik algıları: Bir vakıf üniversitesi örneği. 14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir.
Bulut, M. (2018, Kasım). Yabancı dille öğretim yapan yükseköğretim kurumları yöneticilerinin yeterlik alanlarına ilişkin değerlendirmeleri: Ankara ili örneği. 9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya.
Bulut, M. (2018, Mayıs). Meslekte yeni yabancı dil öğretim elemanlarının ideal okul yöneticisi algıları: Bir vakıf üniversitesi örneği. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas.
Arıkan, A. ve Bulut, M. (2008, Mayıs). İngiliz dili eğitimi ders kitaplarında kadın: Ders kitaplarının niceliksel bir incelemesi. Bir Bilim Kategorisi Olarak Kadın: Edebiyat, Dil Ve Kültür Çalışmalarında Kadın Sempozyumu, Eskişehir.
Bulut, M. (2022, Haziran). Eğitimde kalitenin kodları: İş dünyasından yansımalar. ELUCA Kongresi, Ankara.
Bulut M. (2019, Haziran). Yükseköğretimin en yenileri: kristal kuşak. FLE Joint Conference, Ankara.
4- Projeler